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Vecchio 09 agosto 06, 10:55   #1 (permalink)  Top
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L'avatar di 2M86
 
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Atterrare senza un ala......

Incredibile!

http://media.putfile.com/Wing-Failure
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Vecchio 09 agosto 06, 11:29   #2 (permalink)  Top
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Successe anche al nostro campo di volo, il pilota però non era Bill Hempel e puoi immaginare come è finita..
Il problema è un'altro.. sti pronti al volo (anche molto costosi) sono progettati spesso con i piedi e fatti con la mer**!
Basta guardare quell'ala.. polistirolo di infima qualità, tubo portabaionetta senza uno schifo di centina all'estremità, oltretutto molto corto ed incollato col vinavil o similare sui pallini del poli.
Boh.. io un aereo così progettato e costruito non lo farei proprio commercializzare..

Saluti
Roberto
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Vecchio 09 agosto 06, 11:32   #3 (permalink)  Top
eclips
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che sangue freddo.....!
ma guarda un po qui che foto ho.....

Ultima modifica di eclips : 18 ottobre 06 alle ore 01:41
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Vecchio 09 agosto 06, 11:36   #4 (permalink)  Top
Odi
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Bella impresa!
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Vecchio 09 agosto 06, 12:40   #5 (permalink)  Top
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vabbè dai ma che schifo di atterraggio, ma hai visto che razza di allineamento?
Poi è pure venuto giùà tutto storto, io avrei fatto sicuramente di meglio!
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Vecchio 09 agosto 06, 12:42   #6 (permalink)  Top
Odi
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Originalmente inviato da din_s
vabbè dai ma che schifo di atterraggio, ma hai visto che razza di allineamento?
Poi è pure venuto giùà tutto storto, io avrei fatto sicuramente di meglio!
Ci crediamo! lo si vede chiaramente nel tuo avatar!
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Vecchio 09 agosto 06, 12:58   #7 (permalink)  Top
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L'avatar di leader22
 
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Ha storto pure il carrello.....ma dai.....non si puo propiro vedere.
Una tecnica di pilotaggio veramente pessima....
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Vecchio 09 agosto 06, 13:59   #8 (permalink)  Top
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Pero' non ha rotto l'elica !
Il danno maggiore e' la perdita della cappottina (per il danno all'ala,per me ci ha guadagnato, perche' cosi' se la ripara (anche l'altra) e ci vola tranquillo).
Quella dell' F 15 l'avevo vista...(mi sembra fosse su una rivista), ed il bello e'
(se ben ricordo) che il pilota non aveva realizzato la gravita' del danno...
Si e' accorto che gli mancava una semiala guardandola da per terra !
(co 'sti computer se ponno fa' vola' pure li sassi...)
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Vecchio 09 agosto 06, 14:32   #9 (permalink)  Top
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Originalmente inviato da Odi
Ci crediamo! lo si vede chiaramente nel tuo avatar!
Ebe' che vuoi farci la classa non è acqua!


In ogni caso per quanto riguarda la storia dell' F15 israeliano, eccone una descrizione, presa da http://www.litwc.com/2006/05/14/an-f...only-one-wing/


Unbelievable! But DON’T look at the picture until you read the story below! Read the article, then look at the picture.

A simulated dogfight training took place between two F-15D’s and four A-4N Skyhawks over the skies of the Negev, Israel. The F-15D #957, (nicknamed ‘Markia Shchakim’, 5 killmarks) was used for the conversion of a new pilot in the squadron. Here is the description of the event as described in “Pressure suit”:

“At some point I collided with one of the Skyhawks, at first I didn’t realize it. I felt a big strike, and I thought we passed through the jet stream of one of the other aircraft. Before I could react, I saw the big fire ball created by the explosion of the Skyhawk.


The radio started to deliver calls saying that the Skyhawk pilot has ejected, and I understood that the fireball was the Skyhawk, that exploded, and the pilot was ejected automatically.

There was a tremendous fuel stream going out of my wing, and I understood it was badly damaged. The aircraft flew without control in a strange spiral. I reconnected the electric control to the control surfaces, and slowly gained control of the aircraft until I was straight and level again. It was clear to me that I had to eject. When I gained control I said : “Hey, wait, don’t eject yet!” No warning light was on and the navigation computer worked as usual; (I just needed a warning light in my panel to indicate that I missed a wing…).” My instructor pilot ordered me to eject.

The wing is a fuel tank, and the fuel indicator showed 0.000 so I assumed that the jet stream sucked all the fuel out of the other tanks. However, I remembered that the valves operate only in one direction, so that I might have enough fuel to get to the nearest airfield and land. I worked like a machine, wasn’t scared and didn’t worry. All I knew was as long as the sucker flies, I’m gonna stay inside. I started to decrease the airspeed, but at that point one wing was not enough. So I went into a spin down and to the right. A second before I decided to eject, I pushed the throttle and lit the afterburner. I gained speed and thus got control of the aircraft again.

Next thing I did was lower the arresting hook. A few seconds later I touched the runway at 260 knots, about twice the recommended speed, and called the tower to erect the emergency recovery net. The hook was torn away from the fuselage because of the high speed, but I managed to stop 10 meters before the net. I turned back to shake the hand of my instructor, who had urged me to eject, and then I saw it for the first time - no wing !!!

The IAF (Israeli Air Force) contacted McDonnell Douglas and asked for information about possibility to land an F-15 with one wing. MD replied that this is aerodynamically impossible, as confirmed by computer simulations… Then they received the photo…. After two months the same F-15 got a new wing and returned to action. Special thanks to Tsahi Ben Ami.

This is what “Flight international” wrote about the incident: “The most outstanding Eagle save was by a pilot from a foreign Air Force”.

During air combat training his two-seater F-15 was involved in a mid air collision with an A-4 Skyhawk.
The A-4 crashed, and the Eagle lost its right wing from about 2 ft. outboard. After some confusion between the instructor who said eject, and the student who outranked his instructor and said no, the F-15 was landed at it’s desert base. Touching down at 290 knots, the hook was dropped for an approach end engagement. This slowed the F-15 to 100 knots, when the hook weak link sheared, and the aircraft was then braked conventionally.

It is said that the student was later demoted for disobeying his instructor, then promoted for saving the aircraft.

McDonnell Douglas attributes the saving of this aircraft to the amount of lift generated by the engine intake/body and “a hell of a good pilot”.

I had heard of this before, but I had thought it was a F-15 during the gulf war. there was an !-10 that was shot up pretty bad and still landed though, showing how strong it was. I’ll dig up some pictures and info on this and post it later.
din_s non è collegato   Rispondi citando
Vecchio 09 agosto 06, 16:08   #10 (permalink)  Top
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L'avatar di Ste41
 
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Residenza: Zanica (Bg)
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Penso che l' F15 si salvi perchè anche la fusoliera è portante (tipo F14) Invece x il video.....Sti cazzi!!!
Ste41 non è collegato   Rispondi citando
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