Ho trovato queste info aggiuntive:
Tra le eliche supportate c'è la 11 x 4.7-->ok
Per quanto riguarda la stima delle performance
Potenza in watt del motore--> 330
peso aereo 2.3kg --> 81 once -->5 libre
S alare 45 dm^2->4.84 piedi quadri
Quindi il mio aereo fa
66 watt per pounds
e 16.7 once per piede quadro
ho trovato queste due tabelle in inglese
Potenza/peso
-Less than 50W/lb - very lightweight / low wing loading slow flyer.
-50 to 80 W/lb - light powered gliders, basic park flyers and trainers, classic biplanes and vintage ('Old Timer') type planes.
-80 to 120 W/lb - general sport flying and basic/intermediate aerobatics. Many scale (eg warbirds) subjects suit this power band.
-120 to 180W/lb - more serious aerobatics, pattern flying, 3D and scale EDF jets.
-180 to 200+W/lb - faster jets and anything that requires cloud-punching power!
carico alare
Typical WCL Values for Models
Slow flyers and thermal gliders under 4
Trainers, park flyers, 3D 5 to 7
General sport and scale aerobatics 7 to 10
Sport and scale models 10 to 13 Warbirds and racers 13 and over
Quindi carico le ali come un warbird ma spingo come un trainer...ahi ahi...dottore, è grave? Dopo calcolo la velocità di stallo e la potenza dissipata per mantenerla..se viene (come probabile) più di 330w mi sa che non decollo
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