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Vecchio 19 novembre 08, 02:26   #24 (permalink)  Top
Hornet One
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Originalmente inviato da comet Visualizza messaggio
hai perfettamente ragione... il peso è maggiore... comunque rimango perplesso.... sei sicuro che su modelli come l'Hawk (che è un addestratore ... lento anche nella realtà) sia indispensabile il rapporto peso-spinta di 1/1.?
Non credo che un aereo da addestramento avanzato debba essere necessariamente lento.

BAE SYSTEMS Hawk
Performance: Maximum level speed 560 kt (645 mph, 1038 km/h) at 11,000 ft (3355 m); Maximum rate of climb at sea level 9,300 ft/min (2835 m/min); Service ceiling 50,000 ft (15240 m); Standard range 1310 nm (1509 miles, 2428 km); Ferry range 1670 nm (1923 miles, 3094 km).
Thrust: 23.13kN (2358Kg)
Weight (Normal Take-off): 5035Kg
Thrust to weight ratio (F/W): 0.47

"F/W is the thrust to weight ratio and it is directly proportional to the acceleration of the aircraft. An aircraft with a high thrust to weight ratio has high acceleration. For most flight conditions, an aircraft with a high thrust to weight ratio will also have a high value of excess thrust. High excess thrust results in a high rate of climb. If the thrust to weight ratio is greater than one and the drag is small, the aircraft can accelerate straight up like a rocket."
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