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Daytona 30 settembre 13 16:38

O.S. GT15 2T 15cc Gasoline Engine
 
O.S. GT15 15cc Gasoline Engine

benzina a tutto gasssss :D

http://www.os-engines.co.jp/2013/130...g/_DSC3452.jpg

O.S. has been adding new engines to the gasoline engine line with the concept to offer the advantages of gasoline engine to more and more modelers. The new addition is the GT15, the smallest size to the line. The displacement is 15cc and well fit in the widely available models designed for 2 stroke 61 size/4 stroke 91 size engines. Very compact O.S. original pump and carburetor are employed for easier installation and handling.

FEATURES
Newly designed compact carburetor (with regulator) expressly for gasoline engine, the 61H and the PD-08 pump are equipped.
Compact IG-06 ignition module is employed.
Special shell type roller bearing is installed at the connecting rod big end. This enables to run the engine with 50:1 mixture gasoline.
Since the mounting bolt pattern is the same as the 65AX, i.e. 52x25. It can be easily installed in the most of existing 2 stroke 61/4 stroke 91 size models. (Minor modification of the mount is required.)


http://www.os-engines.co.jp/2013/gt15_e/img/gt15_05.jpg


Specifications
Displacement:14.95cc/Bore:27.7mm/Stroke: 24.8mm/Practical RPM 2,000~12,000/Power Output 2.4ps/ 15,000rpm
Weight :Engine 631g/ Silencer 178g/Ignition Module 95g


http://www.os-engines.co.jp/2013/gt15_e/img/gt15_06.jpg

toio!! 30 settembre 13 17:29

Citazione:

Originalmente inviato da Daytona (Messaggio 3964052)
O.S. GT15 15cc Gasoline Engine

benzina a tutto gasssss :D

http://www.os-engines.co.jp/2013/130...g/_DSC3452.jpg

O.S. has been adding new engines to the gasoline engine line with the concept to offer the advantages of gasoline engine to more and more modelers. The new addition is the GT15, the smallest size to the line. The displacement is 15cc and well fit in the widely available models designed for 2 stroke 61 size/4 stroke 91 size engines. Very compact O.S. original pump and carburetor are employed for easier installation and handling.

FEATURES
Newly designed compact carburetor (with regulator) expressly for gasoline engine, the 61H and the PD-08 pump are equipped.
Compact IG-06 ignition module is employed.
Special shell type roller bearing is installed at the connecting rod big end. This enables to run the engine with 50:1 mixture gasoline.
Since the mounting bolt pattern is the same as the 65AX, i.e. 52x25. It can be easily installed in the most of existing 2 stroke 61/4 stroke 91 size models. (Minor modification of the mount is required.)


http://www.os-engines.co.jp/2013/gt15_e/img/gt15_05.jpg


Specifications
Displacement:14.95cc/Bore:27.7mm/Stroke: 24.8mm/Practical RPM 2,000~12,000/Power Output 2.4ps/ 15,000rpm
Weight :Engine 631g/ Silencer 178g/Ignition Module 95g


http://www.os-engines.co.jp/2013/gt15_e/img/gt15_06.jpg


Molto bello (e assolutamente originale il carburatore del tutto simile a quello glow).
Ma c'è un problema: tutto compreso (quindi anche la batteria per la ricevente) passiamo (anche se di pochissimo) i 1000gr!.....
Motore adatto quindi ad una riproduzione e certamente no per un modello fortemente acrobatico

Ing.GRIPPAUDO 01 ottobre 13 00:27

Se ho capito bene son riusciti a mettere i rulli sulla testa di biella nonostante le piccole dimensioni, per cui: miscela al 2% di olio :clap:

Pino Galopp 01 ottobre 13 00:42

Citazione:

Originalmente inviato da Ing.GRIPPAUDO (Messaggio 3964904)
Se ho capito bene son riusciti a mettere i rulli sulla testa di biella nonostante le piccole dimensioni, per cui: miscela al 2% di olio :clap:

Per la cronaca, ma ce ne saranno stati altri, oltre al Dooling 61 , di commerciale ricordo un FOX 60 con biella in acciaio e cuscinetti, e di specialistico il motore da F2a 2,5 cc MARS15 del nostro Franco Marcenaro, a dimostrare ancora una volta che "le dimensioni non contano" anche in questo caso. Che poi fosse un esercizio stilistico, è un altra faccenda.

In ogni caso, adorazioni del marchio o meno, anche in questo caso si dimostra che, per applicazioni aeromodellistiche in cilindrate e dimensioni classiche, il successo che ebbe il glow a suo tempo e la ragione per cui lo ebbe, oltre 60 anni fa, è pienamente valida ancora oggi : semplificazione, abolizione delle batterie di bordo, maggiore potenza, minore peso. Nonostante le assurde scuse di moda del momento, legate all'economia del carburante. Come se ci si dovesse fare dei chilometri per lavoro....

Ing.GRIPPAUDO 01 ottobre 13 01:24

Beh certo, i glow come semplicità ed efficienza sulle piccole cilindrate sono unici. D'altro canto i benzina esistono e il fatto che i costruttori provino a ridurne le dimensioni non mi pare di per sè negativo anche se le prestazioni sono quelle che sono. Personalmente vado matto per i 4T e se non costassero un occhio avrei già messo le mani su uno di quei Saito a benzina... :rolleyes:


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