Citazione:
Originalmente inviato da nernst @ Dooling
Grazie Dooling per il contributo tutt'altro che modesto! Conoscevo gli articoli relativi al Dooling 61 e al G 24, ma non quello sul McCoy. Naturalmente negli anni successivi il quadro cambia sostanzialmente, con l'affermazione di una nuova generazione di motori come il Rossi 60 Speed, il G 60 RV, e dopo ancora inizia l'era dei motori dotati di travasi Schnuerle, OPS, Picco, Rossi....Il primato torna in Italia, anche se ricordo il prototipo del TWA 60 (o 65) di Theobald e Wisniewski, che forse fu il primo motore "grosso" con travasi Schnuerle e pipa. Quando vidi la foto su una rivista americana del tempo mi sembrò un mostro.... bellissimo, con una espressione di potenza non comune. Altri tempi. Sarebbe bello mettere insieme questi gioielli del passato, e provarli, magari solo al banco, fare confronti, scambiare idee. Al momento io ho solo il G 24 e il McCoy 60, chissà, poco a poco....
Ciao
Ernesto
@David Burke
Thank you David for your interest in my questions. I see that you agree with me about the relationship between short stroke and propeller problems. I like your F2A engine project from bar stock, fine!
All the best
Ernesto |
Thank you for your comments Ernesto, I include scans of Carl Dodge's barstock engine that was used to win the 1990 World Champs at 302 kph. You will notice the way the transfers are swept back to accelerate the gasses into the cylinder. One Exhaust, two Transfer and two Boost ports, ABC with rear disc induction.
I agree with you about the need to test these old engines like the Dooling 61, G24 etc. I am just begining to make a TestBench that will record Torque and RPM as there is a need to try some of these things out. I will let you know how things go later. I could send you some bits so you can make yours ( Gratis ) later if all goes well. Do you have equipment and machining skills or someone who has?
Would like to also know how the original OPS 60 with ring compared to the same engine with ABC. David Leigh ( the boat modeller ) used the original OPS 60 but with Redhead Piston and Liner to do 299 on 28 thou monoline in 1974 here in Adelaide ( 10*10 prop on 3:1 fuel with full length tuned pipe on suction ).
Greetings to ALL from sunny Adelaide, South Australia.