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Vecchio 02 giugno 21, 00:26   #7121 (permalink)  Top
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Stupendo. Grazie!!!
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Vecchio 04 giugno 21, 08:55   #7122 (permalink)  Top
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che soluzione devo adattare per passare da brain a brain2 sopra i miei modelli?

Buon giorno m rik
ho un problema di alimentazione sulla porta del governor della brain2.
mi spiego meglio.
io sono in possesso di 2 elicotteri che ora montano la vecchia brain.
essi sono allestiti utilizzando un circuito esterno (RPM) che deve essere alimentato con un range di tensione che va da 3,5 volt a un massimo di 5,5v.
entrambi utilizzano il software interno della brain e tutto funziona correttamente in quanto la porta del governor sulla brain e FISSO a una tensione di 3,3volt indipendentemente dalla tensione della brain.

ora il mio problema e questo:
domani se dovessi sostituire la brain con una brain 2 e mantenessi il cablaggio attuale avrei paura di arrostire il mio circuito RPM , in quanto oltre a dovere sostituire il connettore ( non e un problema per me ) , l'alimentazione di questo circuito e variabile e segue fedelmente l'alimentazione della brain 2 , quindi potrei avere tensioni che superano i 5,5volt se utilizzassi dei servi che funzionano a tali valori .
il mio quesito quindi e solo di natura elettrica , ma molto fastidioso se dovessi sostituire l'unita brain con una unita brain 2.
quali modifiche elettriche dovei affrontare?
in uscita della porta governor della brain 2 un piccolo stabilizzatore a 3,5volt che alimenti il mio circuito rpm?
devo autocostruirmelo?
quali soluzioni sono le meno invasive?
anche perche lo spazio fisico su un modello e sempre molto risicato......
grazie se mi puo dare consigli......
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Vecchio 04 giugno 21, 10:12   #7123 (permalink)  Top
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Purtroppo, il tempo passa inesorabilmente veloce. Ci si può quindi scordare che l’introduzione dei Servi HV è un fenomeno relativamente recente e che c’è anche voluto del tempo perché tutti i produttori li mettessero a catalogo e prendessero piede nel mercato.

La maggior parte dei sensori RPM erano invece stati introdotti nel mercato tempo prima, quando la maggior tensione utilizzabile dai servi (non ancora HV) era proprio 5,5V.

Anche gli ESC meno recenti avevano tensione d'uscita del BEC fissa su valori compresi tra 5 e 5,5V.

Per questa ragione i produttori di sensori RPM avevano indicato questa tensione come valore massimo visto che non si usavano mai tensioni maggiori. Poi, non hanno però mai aggiornato le specifiche.

Quando stavamo sviluppando le centraline Brain2 abbiamo ovviamente preso tutti i sensori disponibili sul mercato, analizzato le specifiche dei componenti usati e per ulteriore sicurezza, li avevamo tutti testati lasciandoli alimentati per sette giorni, 24 ore al giorno, a 8,4V e nessun sensore alla fine aveva mostrato problemi di funzionamento.

Ma se questo non dovesse bastare a tranquillizzarti, ricordo che da quando sono stati introdotti i sei modelli delle nuove centraline Brain2 abbiamo venduto parecchie decine di migliaia di queste centraline in giro per il mondo (l’Italia è purtroppo il mercato in assoluto più piccolo e gli heli modellisti in Italia sono pochissimi rispetto al resto del mondo. Ad esempio, solo negli USA vendiamo 200 volte di più di quanto vendiamo in Italia) e ad oggi, nessun utente ha mai segnalato danni o problemi di sensori RPM che hanno smesso di funzionare.
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Ultima modifica di m.rik : 04 giugno 21 alle ore 10:19
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Vecchio 04 giugno 21, 10:24   #7124 (permalink)  Top
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grazie m rik tanto per essere chiari ti invio la foto del manuale del sensore rpm in mio possesso attuale abbinato per ora alla vecchia brain.
anche se dai valori del manuale riporta al massimo 8,4 volt successivamente nella descrizione dei 3 fili del connettore e riportato le tensioni 3,3 volt or 5 volt.
vsto che questi sensori oramai non esistono piu , vorrei evitali di friggerli sostituendo l'attuale brain con la brain 2.
oltretutto non avendo la possibilita di reperirne altri ho comperato di recente un sensore spektrum anche lui deve essere alimentato e qui aime non ci sono le specifiche di alimentazione .
quindi dovro rischiare i miei sensori ......
ho capito......
le allego la foto del sensore tanto per informazione
grazie e buona giornata
Icone allegate
[Thread Ufficiale] BRAIN, Virtual Flybar System from MSH!!-orangerx_bl_rpm_sensor_manual.jpg  
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Vecchio 09 giugno 21, 21:46   #7125 (permalink)  Top
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Arrow New Firmware & Windows, Android, iOS APP’s 3.4.000 release:

As usual new Firmware notifications will be automatic, and system will prompt user of the presence of new updates once powered unit is connected to a Windows PC or Android devices or iOS devices with Internet connection active.
For those with Brain2/iKon2 that do not frequently use the APP/Software (because the flight controller unit is fine as it was set up), let's take a look at what is coming with this update:

- Software 3.4.000, Firmware 3.4.000 (48°) 09 June 2021

• Introduced a control (optional) that signals by swashplate movement of the elevator if at power on the battery is low (instructions in the related balloon)
• Added F.Port2 uninverted (selecting multiprotocol icon) and inverted decoding (selecting the new icon). Tested with Archrer SR8 PRO receiver and with the R-XSR (FW: "RXSR_ACCESS_2.1.7"). No special cable required
• Added F.Port inverted decoding (selecting the new icon)
• Now with FrSky / OpenTX, the telemetry transmission of “Global Vibrations” value works even with Combustion models that use “Basic Telemetry” or “Also Temperature Sensor”
• Now if an Avian or Firma ESC with new 2021 firmware are used, the Brain2/iKon2 Integration is disabled to avoid conflict with ESC integration and let running at least the ESC integration that cannot disabled or firmware downgraded (for now)
• Now also some models of FlyFun ESC (Hobbywing) that sometime at “power on” enter in “PROGRAM CARD” communication mode, are now working regularly
• Modified the Twin Rotors management so that it can also work on models other than Vario models
• Improved telemetric S.Bus2 operations with Futaba T-FHSS receivers (EG: R31001SB/R008S
• Revised integration management on Graupner (Hott) radio systems to improve speed
• Introduced a workaround for a problem with new firmware subsequent the version 2.1.2 released for ARCHER RS receivers when the Fail safe is set to "No pulses"
• Improved the Bind procedure with SPM4650
• Raised the required value required from B-Aux1 radio channel for Auto Level / Rescue activation for user that set the range for this channel from 0% to 100% instead of -100% +100%
• Added the new panel for “Support Request” that finally send automatically to our technical support together the request also the Configuration file, the Events file and a Flight Log file. It is accessible from the Help menu or from the DIAGNOSTIC section
• After having given the command "Reset to Factory Default" from the File menu and closed the software, if you try to reopen the software without having cycled the power supply of the flight control unit as explained in the instructions, the software does not start, and a message appears indicating the user's error
• If you try to load a configuration file that is wrong or that has been saved immediately after the "Reset to Factory Default" command from the File menu, the file is not loaded, and a message appears
• If a Configuration file (MTR) is loaded in Demo Mode, panel 5 of Wizard displays the Transmitter values saved at the time the configuration file was saved
• Added in the message box that appear after a Firmware update, the phrase: ‘After updates that introduce changes to the Flight Logs, it may be necessary to reinitialize the Flight Log memory by re-formatting it with the "Erase Logs memory" command.’
• To select the flight control unit kind you want use in Demo Mode now just double click on it (no more select it, then move to “OK” button and push)
• Wizard panel 2 enhanced final paragraph for internal combustion engines
• When Spektrum SRXL2 or SRXL rx is selected, in the message box that appear when “Spektrum bind” checkbox is selected added the phrase: “Power the unit not from USB but from the servo connectors to power also the receiver connected to the CH3 connector”
• Wizard panel 3 “Receiver Selection”, when old Brain or Micro Brain are connected (or emulated in Demo mode), in the multiprotocol icon, the SRXL2 and F.Port protocol not working with these units are forbidden for more clarity
• Added instructions for B-Aux3 in panel 5 of Wizard
• Added in “Servo chart Cyclic” old Futaba S3050 servo
• Now in the panel 8 of the Wizard the eventual writing "Swashplate not selected" is all in capital and in red color
• In ADVANCED, Common tab, Receiver, when the check box "Is set in software" is selected for the tail gain, the radio channel that was previously set for the same function, even if it is still displayed but "whitened", can be freely assigned to other functions
• In ADVANCED, Common tab, Governor: the MAX value for "Bailout Ramp" reduced from 70 to 40
• In ADVANCED, Setup tab, INPUT: the label "Pitch Exponential:" changed to "Pitch Exponential (Antigravity):"
• Added for diagnostic purpose to the loggable parameters “Gyro sensor Temperature C°”.
• Changed in DIAGNOSTIC => “Recorded Logs the name of button "Erase all Logs" (black) to "Erase Logs mem." (red). In Italian: from "Cancella i Logs" to "Cancella Memoria"
• In DIAGNOSTIC, unit of measurement of "Power Out changed from % to PWM
• Now in DIAGNOSTIC, Vibrations tab, any harmful low-frequency vibrations/oscillations remain outside the gray area of acceptability
• DIAGNOSTIC, Events tab, for some types of Events, reduced the possibility of them repeating more than twice every second, saturating completely the event list
• Now in DIAGNOSTIC, Events tab, the "Power On" row is highlighted in yellow to clearly show where a session ends and a new one begins
• Now in DIAGNOSTIC, Events tab, changed color of the event n°102 "Power Voltage below 16,6% than startup" from yellow to orange
• Now in DIAGNOSTIC, Events tab, pressing "Refresh Events" or (in Demo Mode) “Load from File”, the normal sort sequence is restored
• Added Events “Receiver connected”, “Satellite1 connected”, “Satellite2 connected”
• New downloadable version of the Brain2FrSky.zip pack
• Updated version of Brain.bin file inside the new downloadable “Brain2Jeti.zip” file for Jeti Integration
• New version of “README_for_OpenTX_integration_for_BRAIN.pdf”
• New version of “README_for_ESC_datas_log_and_telemetry.pdf”
• Added Portuguese language
• Revised French instructions
• Many little revision of names, titles, labels, units, instructions (English and Italian)
• Improvements/optimization/compression/size reduction/speed up of the code

Android / iOS app’s:
All the new functions and improvements already listed for this "Software & "Firmware” release, plus:
• iOS: revised for working also with the new versions of Night Theme
• Improved the graphic display in landscape mode

As usual for the Android and especially iOS app publication is needed some more time not dependent from us but from Google and especially Apple.

Enjoy!
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Vecchio 01 luglio 21, 23:04   #7126 (permalink)  Top
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Doppio comando con brain v2

Salve;

Vorrei allestire il mio eli dotato della centralina brain v2 per poterlo utilizzare con un'altra radio in modalita' allievo-maestro; c'e' qualche controindicazione o eventualmente qualche consiglio o raccomandazione in merito ?Il fatto che la centralina vada settata in maniera precisa con la radio mi ha fatto venire qualche dubbio in merito sulla fattibilita'.

grazie a chi vorra' rispondere.

Roberto.
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Vecchio 03 luglio 21, 13:24   #7127 (permalink)  Top
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Salve;

Vorrei allestire il mio eli dotato della centralina brain v2 per poterlo utilizzare con un'altra radio in modalita' allievo-maestro; c'e' qualche controindicazione o eventualmente qualche consiglio o raccomandazione in merito ?Il fatto che la centralina vada settata in maniera precisa con la radio mi ha fatto venire qualche dubbio in merito sulla fattibilita'.

grazie a chi vorra' rispondere.

Roberto.
In modalità Allievo Maestro, è sempre una sola delle due trasmittenti a gestire la configurazione del modello e a trasmettere il segnale, l'altra trasmittente trasmette alla trasmittente principale solo i movimenti degli stick e degli interruttori.
Non cambia quindi praticamente nulla dal punto di vista dei segnali ricevuti dalla ricevente montata a bordo del modello che si occupa di inviare il segnale alla centralina di volo.
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Vecchio 03 luglio 21, 21:24   #7128 (permalink)  Top
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In modalità Allievo Maestro, è sempre una sola delle due trasmittenti a gestire la configurazione del modello e a trasmettere il segnale, l'altra trasmittente trasmette alla trasmittente principale solo i movimenti degli stick e degli interruttori.
Non cambia quindi praticamente nulla dal punto di vista dei segnali ricevuti dalla ricevente montata a bordo del modello che si occupa di inviare il segnale alla centralina di volo.
Grazie;
Ho provato questi giorni scorsi ma ho trovato delle anomalie nel funzionamento quando passo in modalita' allievo;

Premetto che uso due radiocomandi Aurora 9 identiche, e che in tutte e due uso una memoria del medesimo modello; l'eli protos max v2.
Quando passo in modalita' allievo, il piatto oscillante è come se perdesse la taratura; come se il setup piatto ciclico non fosse corretto. Gli altri comandi sono a posto.
Verifico meglio
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Vecchio 04 agosto 21, 21:01   #7129 (permalink)  Top
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New Firmware & Windows, Android, iOS APP’s 3.4.012 release:

As usual new Firmware notifications will be automatic, and system will prompt user of the presence of new updates once powered unit is connected to a Windows PC or Android devices or iOS devices with Internet connection active.
For those with Brain2/iKon2 that do not frequently use the APP/Software (because the flight controller unit is fine as it was set up), let's take a look at what is coming with this update:

- Software 3.4.012, Firmware 3.4.012 (49°) 04 August 2021

• Now also the SRXL2 signal coming from the “Bind/Prog/SRXL2” port of Spektrum “base” receivers (EG: AR6610T, AR8020T) is recognized and used
• Now also the SRXL2 signal coming from the Smart Throttle output (CH1) of Spektrum “base” receivers (EG: AR6610T, AR8020T) and Spektrum “normal” receivers (EG: AR410, AR620) is recognized and used. This is the preferred way to use also “base” receivers if you want to avoid the internal RX UART for “remote receiver” connected to the “base” receiver is disabled and used for “Bind/Prog/SRXL2” communications!!
• Improved the channel reception immunity when app’s (Windows, Android, iOS) are connected to the Flight Control Units and F.Port2 and F.Port (inverted and un-inverted) protocols are used
• Added in Spektrum Integration the new “Min V to go (cells)” parameter
• Added in Jeti Integration the new “Min V to go (cells)” parameter
• Added in FrSky Integration the new “Min V to go (cells)” parameter
• Added in Graupner Integration the new “Min V to go (cells)” parameter
• Added three new Events: n°112 = "Min V to go recognized", n°70 = "Min V to go skipped", n°115 = "Max Usable mAh reached"
• To unlock the "Min V to go" function, it now takes only two attempts to raise the throttle instead of three, and the function does not activate for values greater than two cells if an ESC telemetry is not selected or if ESC telemetry does not work (wrong setup and/or wrong connections: ESC battery voltage = 0)
• On top bar of “Receivers Channels” panels, Voltage value change to red color if below 4,7V and CPU temperature value become red when over 80°C
• Now in Demo Mode (no connected unit recognized) the window for selecting the various models of control units to emulate is immediately displayed. The initial window that indicates the absence of connected units has been removed to speed up execution times
• Added the TBS Crossfire protocol in the S.Bus protocol paragraph of the receiver panel instructions
• Renamed panel 12 of Wizard to “Throttle Out & Telemetry & Governor Setup”
• Now, when you save a flight log, the flight log number downloaded from the flight control unit is automatically proposed as file name so that it is easier to compare it with the group of Events that have the same flight number
• The format of the saved flight log files has been modified by adding the flight number in the header. When a file with this new header is reloaded, the flight number will be shown in brackets in the header of the graph also if the user has modified the file name by deleting the flight number.
• Pitch Exponential (Antigravity): Negative values caused a slight reduction in maximum pitch, now they cause instead a slight increase in maximum pitch (delta=10%)
• Tail Motor: Now also non-tail specific ESCs are triggered (EG: BLHeli with standard firmware and standard configuration)
• After this software update, with subsequent software updates both the message and update progress windows will show both the current software version number and the version number of the software you are installing
• For informational purposes only, in panel 9 "Tail Rotor Setup" the tail gain values received from the transmitter are now displayed even when the "Is set in software" checkbox is not selected (in this panel that has "Check Mode" active they have no influence)
• Added some small changes (also server-side), some new functions and some new fields in the "Support Request" to improve their management and to be able to provide more specific and faster answers
• Introduced new diagnostic functions for faster and more reliable product analysis
• New version of “README_for_ESC_datas_log_and_telemetry.pdf” document
• New version of “README_for_Spektrum_Integration.pdf” document
• New version of “README_for_Jeti_integration_for_BRAIN.pdf” document
• New version of “README_for_OpenTX_integration_for_BRAIN.pdf” document
• New version of “README_for_HoTT_telemetry_and_integration_for_B RAIN.pdf” document
• Revised French instructions
• Some revision of names, titles, labels, units, instructions (English and Italian)
• Improvements/optimization/compression/size reduction/speed up of the code

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All the new functions and improvements already listed for this "Software & "Firmware” release plus:
• iOS app now can run also on MAC with Apple M1 processor
• iOS: Improved the graphic display in landscape mode

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Vecchio 18 settembre 21, 11:38   #7130 (permalink)  Top
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Ciao Rik,
Su un elicottero 550 ho un problemino sulla coda che non riesco a risolvere.
La coda è ferma ma quando do comando e stoppo lo stick, noto che la coda ha un piccolo rimbalzo e poi si ferma.
Accade sia quando do comando dx che sx.
Ho cambiato 2 meccaniche di coda, ho provato sia brain che brain2 e anche a cambiare servo coda ma nulla che risolva...
Ho provato a modificare il valore del gain principale da radio, però ho notato che ciò influisce quando do dei forti colpi di passo ma non sulla stoppata.
Sai dirmi se posso provare qualcosa dalle impostazioni avanzate?
Grazie
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