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giochi64 24 agosto 11 15:50

Settaggio trex450 pro con spektrum dx7
 
Ciao a tutti,
avrei bisogno di una dritta, in quanto dovrei settare il mio trex con la DX 7 , ma non capisco dove devo impostare i valori ad esempio del giroscopio(Align GP780), non trovo risposte in merito alla sensibilità. Se qualcuno potesse aiutarmi mi farebbe un regalo.
Grazie

Pogonaro 24 agosto 11 18:03

nel menu hai proprio una voce con scritto gyro ,se sul canale 0 del gyro tieni una % sopra i 50 lo metti un avcs ,ti conviene partire da valori alti,tipo 80% poi se sbacchetta scendi.

Prima logicamente devi settare direttamente dal giro il delay..il limite della corsa ecc

Se cerchi bene in giro trovi di tutto su info di questo genere ... ti può essere utilissimo anche youtube,dove è pieno di videoguide.

rugrug 24 agosto 11 18:30

Citazione:

Originalmente inviato da giochi64 (Messaggio 2734840)
Ciao a tutti,
avrei bisogno di una dritta, in quanto dovrei settare il mio trex con la DX 7 , ma non capisco dove devo impostare i valori ad esempio del giroscopio(Align GP780), non trovo risposte in merito alla sensibilità. Se qualcuno potesse aiutarmi mi farebbe un regalo.
Grazie

prima di tutto devi selezionare "SW GYRO" nel menu del gyro, altrimenti la regolazione del guadagno (sensibilità) non ti appare

mi pare che l'impostazione di fabbrica sia INH (inhibited)

giochi64 24 agosto 11 22:00

Scusate le domande da autentico principiante: cosa significa avcs e come mai quando imposto la percentuale oltre il 50% lo stick del rotore di coda, quando lo porto lentamente dall'estremità al centro, non comanda più il servo che non torna più in posizione centrale?

rugrug 24 agosto 11 22:10

Citazione:

Originalmente inviato da giochi64 (Messaggio 2735414)
Scusate le domande da autentico principiante: cosa significa avcs e come mai quando imposto la percentuale oltre il 50% lo stick del rotore di coda, quando lo porto lentamente dall'estremità al centro, non comanda più il servo che non torna più in posizione centrale?

Angular
Vector
Control
System


è la funzione c.d. Blocco di Coda o Head Holding o Heading Hold...:rolleyes:


appunto che oltre il 50% passi dalla modalità "normal" o "rate" a quella AVCS, che tende a compensare le variazioni di vento relativo sulla coda e riportarla nella posizione iniziale


Futaba® Gyros Frequently Asked Questions (FAQ)


Basics of AVCS/heading hold gyros
AVCS is an advanced version of heading hold which doesn't have the temp related drift problems of most of the older HH gyros.
Heading hold and AVCS mean that the gyro is acting almost like it has GPS to hold it onto its direction. If something other than a rudder input moves the heli off hte desired positioning, the gyro reads how many degrees it has been moved and will continue to give input until it gets back to that heading or until you move the rudder stick to tell it to do something else.
Compare that to normal mode, or a non-HH gyro....in those cases, if something moves the heli, lets say 2 seconds to the left, then the gyro will give input for 2 seconds back to the right. It has no idea if the heli actually mvoed back in place or not, it just tries to soften the undesired movement and goes on with its day.
Now, to give you real world examples...
Your heli is sitting on the ground. You pick up the tail and rotate it 180 degrees. In normal mode, the gyro would give some rudder briefly, figure it did enough, and stops giving input, probably long before you go to take off. In heading hold mode, the gyro says "I am off course by 180 degrees!" and it will give full rudder input until that heli comes around those 180 degrees—thus doing half a pirouette the minute you break ground. This is why you need to be careful with a heading hold gyro on the ground.
PIRO RATE: the rate at which the heli pirouettes when using a gyro depends upon your ATV settings for your rudder servo. The higher the ATV the faster the heli will pirouette as the gyro is giving maximum command to try to get to that commanded position.
GYRO REVERSE: If the gyro is commanding the model in the wrong direction—ie you move tail right and it gives even more right—simply reverse the gyro direction on the unit in this screen.
GAIN at the GYRO? GAIN at the radio? If you leave the gain at the gyro set to 100%, then you can adjust the end points of the gyro sensitivity channel at the radio and they will be linear. That is to say, they will be the same size steps as if you changed the gain at the gyro itself. If you set the gyro gain on the gyro to 50%, then each 1% change at the radio would have twice the effect (since there is half as much room to adjust) as if 1% change was made at the gyro.
DELAY: affects how rapidly the gyro responds when input is given, and when the stick is returned to neutral. If the delay is too low on return and you have a slow servo, it will think the servo should have been there already and give more input, then overshoot, then give more input to correct, and so on, causing a wag. Faster servos can handle smaller and smaller delays.
GAIN TRACKING: used when the gyro overshoots to one direction but not the other, creating a 'hunting' sensation only in one direction.
MODE - NOR, AVC, CMT. Decides if the gyro can be switched in and out of normal and AVCS in flight or if it is set to only one or the other. CMT is combined and allows use of both.
FRAME RATE: HIGH or fast frame rate is in place just for digital servos and must not be used with standard servos as they can not handle the commands at that rate and it will burn out the servo.
LIMIT: This setting tells the gyro how far it can move the rudder servo. REMEMBER do NOT use rudder ATV to adjust the rudder servo total travel, use the LMT function on the gyro.
RUDDER CONTROL GAIN (NCGA): this adjustment affects how responsive the rudder feels in AVCS mode. Adjust this to match how your rudder feels in normal mode so you do not have an unexpected 'expo' response at the rudder from the AVCS mode.



bonne ètude :lol:

cappes82 24 agosto 11 22:20

cerchiamo di partire dall'inizio.... dimmi un po' a che punto sei.... hai trovato il menu' gyro sens?

giochi64 24 agosto 11 22:29

Bene, adesso studierò un po'!
Comunque questo significa che in assenza di vento volo in modalità normal, altrimenti passo in avcs?
Grazie

rugrug 24 agosto 11 22:33

Citazione:

Originalmente inviato da giochi64 (Messaggio 2735477)
Bene, adesso studierò un po'!
Comunque questo significa che in assenza di vento volo in modalità normal, altrimenti passo in avcs?
Grazie

questo cosa ?


p.s. vento "relativo", mon ami, non "vento" qualunque...:P

cappes82 24 agosto 11 22:38

Citazione:

Originalmente inviato da rugrug (Messaggio 2735486)
questo cosa ?


p.s. vento "relativo", mon ami, non "vento" qualunque...:P

ciao rug è da un po' che non ti sento!!!

rugrug 24 agosto 11 22:39

Citazione:

Originalmente inviato da cappes82 (Messaggio 2735502)
ciao rug è da un po' che non ti sento!!!

beh, perché siete tutti in ferie...


hai progredito?


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