| | #262 (permalink) Top | |||
| User Data registr.: 08-06-2012
|
MIA Micro-FLIGHT RC Microlights -Trikes - Ultralights. MIA Mini True Weight-Shift Robotic Radio Controlled Microlights Ultralights Trikes Kit Version Test Flights. No fake links, control rods, wires or cables to make the pilot look like it is controlling the weight shift. The MIA Robo Pilot is the direct control via MIA Proprietary Geometry, CNC and custom Manufactured parts (An MIA Innovation), so control is precise, like the real thing via direct pilot control, at all times. Designed on the same principles of our popular MIA TUFF(TM) Products so that product is not only of high performance and appeal but also of high durability. Makes use of MIA TUFF (TM) Trademark select lightweight hardware so that model is not only easy to assemble , but also air and crash worthy. Because these MIA RC Microlight models (Trikes) approximate the real flex wing hanglider, trike, microlight, types, there is a abit of learning curve to fully understand and enjoy these models. The same thing can be said about the real ones when compared to the more typical regular airplane 3 axis type of aircraft. There is a great amount of joy when you have a model that performs as good as these MIA products do, but you also have to have RC airplane flying hands on experience to control them. Weight Shift Control takes a bit of practice, there are no elevator or vertical stabilizers, as on regular airplane model, to control the direction - position of the aircraft, it is all done via Power and Wing to Control Bar Dynamic Offset (weight shift, basically) control management. A good size field for starters is a good idea as this gives one plenty room for practice. When the model is trimmed properly it should lift easily and land into a nice glide typically done agaist the wind, the model should also fly by itself level when trimmed properly, although brisk winds will shift the position and direction of the model. This is natural and one has to make corrections via the RC transmitter stick control. This is what flying RC Controlled models is all about. On some of the MIA Robo Trike models there are fin like shapes as part of the wheel pants and a dorsal fin stabilizer at the rear of the main mast. This is done for higher directional stability and aesthetical appeal. Real ones have all these elements for the very same reasons just explained. Ultima modifica di RCTRIKE 1980 : 28 settembre 12 alle ore 04:11. | |||
| | | |||
| | #267 (permalink) Top |
| User | Ciao, sono di nuovo tornato a sperimentare con le ali rogallo ed affini per costruirmi un mio deltaplano rc e vorrei chiedervi una cosa... Il punto dove il carrello si aggancia alla vela sulla chiglia coincide con il punto dove è concentrato il peso della sola vela? Oppure non è detto? Vi chiedo questo perché durante le mie prove ho dapprima lanciato la sola vela e dopo aver verficato che plani decentemente ho poi provato a zavorrarla con circa 50g di peso. Il punto è che tale peso non l'ho potuto applicare sul cg della vela ma circa 5 cm più indietro (a causa della posizione del cross-bar) ma comunque la vela volava ugualmente bene. Mi illuminate?
__________________ Denis |
| | |
| | #268 (permalink) Top | |
| User Data registr.: 11-04-2005 Residenza: Lauria (PZ)
| hai fatto bene a fare quella prova..almeno per quanto mi riguarda... parti da lì con il CG..la prova devi farla con il peso..se la vela plana decentemente..hai già un punto da dove partire e agganciare il trike ;-) Citazione:
__________________ Antonio Di Giacomo | |
| | |
| | #269 (permalink) Top | |
| User | Citazione:
Mi preoccua il fatto che se collego la vela al trike non in corrispondenza del suo cg (della sola vela) allora essa possa tramite i leveraggi modificare l'assetto del carrello... Spero di essermi spiegato...
__________________ Denis | |
| | |
| | #270 (permalink) Top | |
| User Data registr.: 11-04-2005 Residenza: Lauria (PZ)
| e io spero di aver capito.. beh guarda se tu hai provato con il peso..e la vela va bene...e il trike è bilanciato..non dovresti aver problemi, poi se usi una vela morbida, ovvero con tunnel più marcati..è più dolce e appunto morbida in beccheggio e ti permette di regolare più facilmente l'incidenza ottimale...ovvero il pendolo. Cura anche la posizione del trike rispetto al terreno...può capitare che occorra molta incidenza per effettuare la rotazione per il decollo, ma potrebbe accadere che una volta in volo, l'ncidenza sarebbe eccessiva con conseguente "appesa" del modello. Ma niente di complicato, poi tu hai detto che vuoi usare una vela tipo rogallo con tunnel marcati vero? Citazione:
__________________ Antonio Di Giacomo | |
| | |
![]() |
| Strumenti discussione | Cerca nella discussione |
| Visualizzazione | |
| |